Als het gaat om virtual tours merken we vaak dat dit veel vragen oproept. Dat is jammer. Daarom beantwoorden we hier enkele van de meest gestelde vragen.
Ben je een ondernemer? Lees dan zeker verder, want we gaan je uitleggen hoe een virtual tour je bedrijf kan helpen groeien.
Virtual tours worden het meest gebruikt voor kantoren, showroom, winkels en restaurants om hun interne commerciële ruimte zo nauwkeurig en levendig mogelijk aan klanten te presenteren.
De meeste bedrijven gebruiken virtual tours om de volgende redenen:
Virtual tours worden het meest gebruikt voor kantoren, showroom, winkels en restaurants om hun interne commerciële ruimte zo nauwkeurig en levendig mogelijk aan klanten te presenteren.
De meeste bedrijven gebruiken virtual tours om de volgende redenen:
Virtual tours zijn nog vrij ongebruikelijk en onbekend binnen de zakenwereld. Veel bedrijven die virtual tours gebruiken, hebben echter enkele van de belangrijkste voordelen gerealiseerd.
Veel ondernemers vragen ons: “Hoe vergroot een virtual tour mijn positie in Google?”
Goede vraag! SEO is erg complex, maar lokale SEO is lang niet zo complex als proberen te concurreren met bedrijven over de hele wereld.
Om die vraag te beantwoorden zijn er 3 hoofdredenen waarom bedrijven 10 tot 20% hoger scoren met een Google Virtual Tour op hun Google Maps-pagina (Google Mijn Bedrijf).
Je maakt actief gebruik van en participeert in datgene waar Google veel belang aan hecht. Google probeert meer te concurreren met Facebook, Instagram, Yelp en talloze anderen. Door hun aanbod en diensten voortdurend uit te breiden, kunnen ze marktaandeel terugwinnen en uiteindelijk meer geld verdienen – daarom willen ze dat mensen hun producten gebruiken. Google doet er alles aan om klanten niet alleen in tekst, maar ook visueel met afbeeldingen en video nuttige en relevante informatie te laten zien. De virtual tour functie bestaat al een aantal jaren, maar is pas onlangs gepromoot door Google.
Hoe meer bedrijven actief alle producten en functies van Google gebruiken, hoe beter. De feature wordt actief herkend op Google maps en is eenvoudig in te sluiten via Google 360 ° afbeeldingen. Hoe uitgebreider je Google Maps-vermelding, hoe relevanter en nauwkeuriger de weergave van je bedrijf op Google.
Je hebt natuurlijk een voltooide en geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf-pagina nodig, samen met het toevoegen van de virtual tour. Als je hierbij hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Eigenlijk is het niet zo ingewikkeld. Het enige wat je hoeft te doen is je bedrijf klaar en mooi te hebben om door onze fotograaf te worden vastgelegd. Afhankelijk van de grootte van je bedrijf duren de meeste projecten gemiddeld slechts 1 à 2 uur.
Het enige dat je als ondernemer echt hoeft te doen, is de offerte en het contract goedkeuren en vervolgens je bedrijf of locatie voorbereiden op de fotoshoot, net zoals je elke andere professionele fotograaf zou inhuren.
Zorg ervoor dat je bedrijf netjes en georganiseerd is, net als bij een professioneel evenement of een fotoshoot. Het hele opnameproces is afhankelijk van de grootte van de locatie. Elke commerciële ruimte van een gebouw neemt doorgaans slechts een half uur in beslag op basis van het aantal vierkante meters. De tijd die nodig is voor de shoot is bijna te verwaarlozen en hangt helemaal af van of je er klaar voor bent en de grootte van je ruimte.
Alles wat zichtbaar is voor de camera (360 graden) is zichtbaar zodra het wordt gepubliceerd voor klanten, dus houd daar rekening mee.
Nadat we de locatie hebben gefotografeerd, duurt het meestal twee keer zo lang om deze te bewerken, optimaliseren en online te publiceren. We raden je aan er alles aan te doen om je virtuele tour zo goed mogelijk te promoten.
En nu de hamvraag: “Waarom zou mijn bedrijf een virtual tour nodig hebben?”
Voor fotografen en marketeers is het antwoord simpel: Je hebt het nodig! Je hebt het gewoon nodig. We zouden nooit iets pitchen waar we niet voor 100% in geloven.
Een groot deel van je concurrentie heeft geen virtual tour en een groot deel weet niet eens dat het bestaat.
Tenzij je bedrijf online is of nooit klanten over de vloer krijgt (of ronduit onaantrekkelijk is), raden we je ten zeerste aan om een virtual tour te maken. Deze waardevolle stukjes content zorgen ervoor dat je bedrijf hoger scoort op Google, genereren meer bezoekers naar je website, trekken potentiële klanten aan en bieden waardevolle zichtbare context over je ruimte.
Het werkt gewoon, en het is prachtig…. En eerlijk gezegd is het (nog) niet zo duur. Dus voordat dit product competitiever wordt, bel ons of vul ons online contactformulier in.
Check zeker ook onze pagina over virtual tours om meer te weten te komen over de tarieven en de mogelijkheden.