Website laten maken 7 belangrijke punten om op te letten

7 grote vragen die je jezelf moet stellen bij het plannen van een nieuwe website.

Wil je je website opnieuw laten ontwerpen of wil je je merk opfrissen? Je bent bij ons aan het juiste adres.
Daar zijn we bij Digital Flamingo goed in.

Maar allereerst: elk project heeft een briefing nodig. Hoewel we onze klanten helpen bij het bepalen van hun doelen en strategie tijdens ons ontdekkingsproces, zijn er bepaalde dingen die je zou kunnen overwegen bij het plannen van je nieuwe project.

1. Wat zijn de kernwaarden van mijn bedrijf en wat maakt het anders?

Wat is je USP? Wat maakt jou anders dan je concurrenten? Waarom zou iemand jouw producten kopen in plaats van die van je concurrenten?

2. Hoe communiceer ik over mijn merk?

Heb je een bestaand merk of is dit iets dat we zouden moeten creëren? Heb je merkrichtlijnen die je met ons kunt delen of heb je een voorkeur voor hoe de site esthetisch moet aanvoelen? Wat zijn jouw merkwaarden?

3. Wie zijn mijn klanten en hoe bereik ik ze?

Wie is je doelgroep? Ben je voornamelijk B2B of B2C? Hoe zien je user/buyer persona’s eruit? Bereik je de juiste doelgroep of wil je graag iemand anders leren kennen? Met welke problemen worden je klanten geconfronteerd en hoe los je deze op?

4. Wie zijn mijn concurrenten en wat maakt mij beter?

Wie zijn je belangrijkste concurrenten? Wat vind je leuk aan wat ze doen? Wat vind je niet leuk? Dit kunnen concurrenten zijn waarmee je nu concurreert en degenen waarmee je van plan bent te gaan concurreren.

5. Waarom moet het gebeuren?

Begin je aan een nieuw verhaal of ben je van plan om de huidige website te vernieuwen? Hoe oud is het? Wat werkt? Wat niet?

6. Wat zijn mijn doelen en doelstellingen: Waar wil ik naartoe?

Wat wil je bereiken met dit project? Welke maatstaven zullen het succes van dit project bepalen? Welke KPI’s wil je meten? Bijvoorbeeld meer sales leads via de website, meer tijd op de site, lagere bounce rate etc.

7. Wanneer en hoe wil ik daar komen?

Wie zijn de belangrijkste stakeholders van het project? Heb je een tijdlijn of een specifieke deadline die je wilt halen? Wat is het budget voor het project?

Wil je meteen aan de slag voor je website?

SEO

Zo Bouw Je een Website die Converteert

Een goed ontworpen website is meer dan alleen een mooi plaatje. Het draait om het creëren van een naadloze gebruikservaring, boeiende visuals en technische optimalisatie. Maar waarom is dat zo belangrijk? Omdat je website vaak de eerste interactie is die potentiële klanten met je merk hebben. Het moet vertrouwen opbouwen en aanzetten tot actie. Van het begrijpen van je doelgroep tot het toepassen van de juiste kleuren en overtuigende content, elk detail telt. En met steeds meer mensen die op mobiele toestellen surfen, kun je het belang van mobielvriendelijkheid niet onderschatten. Ontdek hoe deze bouwstenen bezoekers aantrekken en omzetten in trouwe klanten. Ontdek meer nu!

Lees verder »