
Wat is het minimaal Facebook-advertentiebudget?
Dat is een vraag die we dikwijls gesteld krijgen. Dit kan verwarrend zijn voor ervaren adverteerders, maar is nog verwarrender als je een nieuwe adverteerder
“Online marketing negeren is als een bedrijf openen maar het aan niemand vertellen”
In tegenstelling tot traditionele media is sociale media een ongelooflijk kosteneffectief kanaal. Het is ook meetbaar. Met social media marketing kan je de resultaten meten van elke advertentie die je op de wereld loslaat. Dit betekent dat je je succes perfect kan meten, bijstellen waar nodig en ervoor kunt zorgen dat je marketingbudget rendeert.
Het draait allemaal om transparantie, dus jij hebt altijd toegang tot je eigen advertentieaccounts. Het is daar echter een beetje een doolhof, dus naast je toegang, kan ik de campagneprestaties voor je ophelderen indien je dat wenst. Met maandelijkse rapportages waar je een volledig overzicht kan krijgen van de prestaties van je campagne, met duidelijke details over alle resultaten en trends. Heb je liever wat meer of wat minder data? No worries. Fix ik!
Het social media landschap verandert voortdurend, en hoewel de meeste van mijn campagnes momenteel op Facebook en Instagram worden uitgevoerd, zal dit niet altijd het geval zijn. Naarmate het landschap verandert en ik nieuwe trends opmerk die je zaak ten goede komen, pas ik je campagne aan om de beste resultaten te behalen.
Nee, maar het helpt zeker en vast. Wanneer je met Digital Flamingo in zee gaat, duiken we in je bedrijf en maak ik advertenties die je vertellen over wie je bent en waarom klanten voor je bedrijf moeten kiezen. We vertellen dit verhaal niet alleen via advertentieteksten, maar ook via advertentieafbeeldingen of video’s.
…en veel meer.
Dit kost veel tijd, maar uiteindelijk betekent het dat je je geld goed investeert en je een hoger rendement behaalt. Goed opgezette campagnes zullen je zeker geld besparen, en wellicht veel opleveren.
Dat hangt er van af (inderdaad, niet echt wat je wou horen.)
Je kan al beginnen adverteren met slechts €1 / dag. Ja, je leest het goed. Er zijn echter enkele kanttekeningen. Het hangt af van je campagnetype.
Met top-of-funnel campagnes, zoals bereik, bekendheid en betrokkenheid, lukt het me best bij het weergeven van advertenties en het stimuleren van berichten voor verschillende doelgroepen.
Wanneer je echter conversiecampagnes wilt testen, is een klein budget niet voldoende.
Hoe kleiner je budget, hoe langzamer het testen, leren en optimaliseren zal zijn. Hoe meer budget je kan toewijzen, hoe sneller je uit de leerfase gaat komen, vertoningen kan weergeven, prestatiegegevens gaat verzamelen, inzichten verkrijgen en je volgende optimalisatiestappen kan ondernemen.
Klein budget = lage impact
Groot budget = Hoge impact
Als je kan, probeer dan om te beginnen met minimaal €10 per dag uit te geven.
is dit een staalharde garantie tot succes? Nee. Maar het geeft je wel ruimte om uit te testen hoe je het snelst tot succes komt.
Als je goede resultaten begint te zien en je het maximale uit je dagbudget haalt, verhoog je stelselmatig je dagbudget. Het advertentielandschap is dynamisch. Elke keer dat een advertentie wordt weergegeven, worden er miljoenen berekeningen uitgevoerd in een realtime veiling. Door het te optimaliseren, blijven je campagnes verbeteren en uitbreiden. Zelfs als er niets werd aangeraakt en andere adverteerders nieuwe campagnes zijn begonnen, kunnen je resultaten van week tot week of van maand tot maand heel anders zijn.
Dat is een vraag die we dikwijls gesteld krijgen. Dit kan verwarrend zijn voor ervaren adverteerders, maar is nog verwarrender als je een nieuwe adverteerder
Kan ik nagaan of Facebook Ads zal werken voor mijn bedrijf zonder ook maar een cent uit te geven? Met onze tips kan je zelf op onderzoek een krijg je een goede indicatie of facebook advertenties echt de moeite waard zijn of niet.
De kans is groot dat je doelgroep op een of andere manier gebruik maakt van sociale media. De grote vraag is: hoe gebruik je sociale media op een manier die hen aanspreekt en aanmoedigt om je te volgen, je website te bezoeken en jouw producten of diensten te kopen?